2016. október 3., hétfő

Pizza kerek formában

Már évek óta ezt a pizzatésztát sütöm nekünk nagyon bevált. Nem régiben vettem hozzá két kerek formát, így már nem a nagy tepsiben sütöm meg és vastag tésztával, hanem két kerekbe és vékony tésztásan.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
3 dl forró víz
3 dkg élesztő
1 tk. só
1 kk. cukor
1 dl étolaj

feltét: bárhogyan variálható ízlés szerint
házi ketchup az alapja, oregano, szalámi, kukorica, hagymakarika, paprika, paradicsom, reszelt sajt (Edami)

Elkészítés:
Én mostanában nem simán a kelesztőtálba dolgozom össze a tésztát, hanem kenyérsütőben szoktam.
Először a forróvizet öntöm a tartályba, aztán az olajat, a kimért lisztet a sóval (só alulra keveredjen ne érjen az élesztőhöz amikor a lisztre szórom), aztán a cukor és az élesztőt elmorzsolva. Dagasztásra teszem és kb. 20 perc alatt jól bedagasztja, majd jó fél órát hagyom pihenni, kelesztem. Ha duplájára kelt, ketté osztom a tésztát.
A sütőt előmelegítem 200 fokra.
A két kerek pizzasütő lapot kikenem olajjal a tésztát elnyújtom rajta és megízesítem, házi ketchupot kenek rá de lehet pizzakrémet is, rápakolom a többi feltétet, szalámi, paprika, paradicsom, hagymakarika, oregano, reszelt sajt.
Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöm. Én nem szoktam egyszerre sütni a két lapot egymás alatt, jobb szeretem egymás után külön-külön.

A gyerekek ha ritkán rendelünk pizzát abból a fajtából megesznek majdnem 3 szeletet fejenként. Ebből a háziból elég Nekik egy negyed szelet is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése